Ostrzeżenie przed oszustwami przy użyciu kodu BLIK: 23-latka z Nidzicy przekazała fałszywemu znajomemu 500 zł
Zawsze warto dwukrotnie sprawdzić, komu przekazujemy kod BLIK, czy na pewno jest to osoba, której chcemy udzielić pomocy finansowej. Oszuści znajdują różne sposoby na wyłudzenie pieniędzy, często twierdząc, że znajdują się w trudnej sytuacji finansowej i obiecując zwrot pożyczki już wieczorem, po otrzymaniu oczekiwanego przelewu. W takich sytuacjach zaleca się skontaktowanie z osobą, która prosi o pomoc, aby potwierdzić jej potrzeby. Tak jednak nie postąpiła 23-letnia kobieta z Nidzicy, która straciła 500 zł na rzecz oszusta, ponieważ skontaktowała się ze swoją koleżanką zbyt późno.
W środę, 4 września, policja otrzymała zgłoszenie dotyczące oszustwa przy użyciu kodu BLIK. Młoda mieszkanka Nidzicy poinformowała funkcjonariuszy, że ktoś zdobył dostęp do konta jej przyjaciółki na jednym z portali społecznościowych, a następnie podszywając się pod nią poprosił o pożyczkę poprzez przekazanie kodu BLIK. Po wykonaniu transakcji, ofiara oszustwa zadzwoniła do swojej koleżanki, aby upewnić się, czy otrzymała ona pieniądze. Wówczas dowiedziała się, że stała się ofiarą oszustwa i straciła 500 zł.
Policja apeluje do wszystkich: bądźcie czujni i nie dajcie się oszukać!
Metoda oszustwa z użyciem kodu BLIK polega na włamaniu się na konto na portalu społecznościowym, a następnie prośbie o pożyczkę skierowanej do znajomych właściciela konta. Oszust żąda od ofiary wygenerowania w bankowej aplikacji mobilnej kodu BLIK, który następnie ma być przesłany „znajomemu”. Niestety, inaczej niż w przypadku przelewów bankowych, transakcji dokonanej za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć. Złodziej natychmiast wprowadza otrzymany kod do bankomatu i wypłaca pieniądze. Mimo że właściciel konta musi potwierdzić transakcję, często robi to w dobrej wierze, myśląc, że pomaga swojemu znajomemu w potrzebie.